מגזין שבירו

חורף הוא הזמן המושלם לתהליך של עיצוב חוץ

חורף הוא הזמן המושלם לתהליך של עיצוב חוץ
תחזוקת הבית הפרטי כוללת לא מעט פעולות שצריך לבצע בעיתוי כזה או אחר, בהתאמה לצורך או השימוש באותו אזור בבית. כאשר לבית צמודה גינה גדולה שניתנת הרבה תשומת לב לטיפוח והתחזוקה שלה חשוב לדעת מתי כדאי לבצע בה תהליך של עיצוב מחדש, שכן בחירה של פרק הזמן הנכון לשם כך יכולה להביא שלל רעיונות, חסכון משמעותי בכסף וזמן ובעיקר – הכנה לקראת העונה שבה יהיה בה שימוש תדיר. פרק הזמן הנכון ביותר לבצע את כל הטיפול הדרוש בגינה הוא עונת החורף.
במהלך הסתיו והחורף פחות נעים לשבת בגינה ולכן זה זמן טוב לבצע בה שינויים, תהליכים של עיצוב מחדש, קבלת החלטות שישפיעו על המראה שלה וכמובן – הכנה של הגינה לקראת העונה שבה היא תהיה מבוקשת שוב – האביב ובקיץ.
אם כך, מה כדאי וחשוב לעשות בגינה ולמה דווקא בחורף?

עיצוב הגינה בחורף

שימוש בגינה פרטית הוא נושא שיש בו עניין של היצע וביקוש. שירותים רבים אשר מוצעים לבעלי גינות מוצעים יותר במהלך החורף, בשל הסיבה הפשוטה שזה הזמן הנכון לטפל בגינה. יחד עם זאת, גננים ואנשי מקצוע רבים פחות עסוקים במהלך החורף בפעולות תחזוקה שוטפות ויומיומיות ולכן סביר להניח שיציעו מחירים משתלמים או מבצעים שונים לקראת הקיץ. במידה ומחליטים להחליף את ריהוט הגן בפריטי ריהוט שונים מהקיימים – ישנה סבירות גבוהה למחירים טובים וכדאיים במהלך החורף, פרק הזמן שבו בדרך כלל אין שימוש בפריטים אלה. מכיוון שכשעם בוא האביב הימים מתחממים ונרצה לחזור ולבלות בגינה – אין ספק שכל הבחינות, הבדיקות וההתלבטויות אודות הרהיטים החדשים כדאי שיתבצעו עוד במהלך החורף.
פינת ישיבה למרפסת - שבירו ריהוט גן

צמחים וגננות

החורף הוא הזמן המתאים לחדש את הצמחייה שבגינה. הגשמים ישקו את הצמחים החדשים ויעודדו אותם לגדול. עד הקיץ תהיה הגינה פורחת, מלבלבת ובעצם תהווה פינת חמד ירוקה של הבית. כדאי לבחון את האפשרות של שתילת צמחים רב עונתיים וכך לחסוך את התחזוקה השוטפת שלהם או את ההחלפה שלהם עם חילופי העונות. כאשר מבצעים תהליך של עיצוב חוץ כולל – הצמחייה תיקח חלק בלתי נפרד ממנו ותשתלב באופן מושלם עם חפצי נוי, פריטי ריהוט ואפילו אמצעי תאורת גן.

אביזרים משלימים ומראה חדש לגינה

עיצוב גינה שלם אינו כולל תחום אחד בלבד. כאמור – כמה נושאים צריכים להילקח בחשבון ויתרה מכך – להשתלב זה בזה באופן הרמוני ומושלם. אין טעם להפריד בין החפצים והגינה, שכן הרצון הוא ליצור מראה הוליסטי שבו כל אלמנט עיצובי משיק ומשלים את האלמנטים האחרים. אחד מהאביזרים שכיום מקבלים יותר ויותר תשומת לב הוא אמצעי ההצללה. כיום קיימים סוגים שונים ודגמים מגוונים שמאפשרים התאמה אישית של אמצעי ההצללה לכל גינה. אפשר לבחור את המידה, את אופן החיבור לקיר או לרצפה, את הצבע השולט ואת מנגנון הפתיחה והסגירה. בחורף ניתן למצוא מבצעים והנחות גם בתחום אמצעי ההצללה.
פינת ישיבה לגינה - שבירו ריהוט גן

בחירה מושכלת של רהיטי גן

אם בעבר היה מספר מועט של דגמי רהיטים המתאימים לשימוש בחצר הבית – הרי שכיום מדובר בעולם ומלואו. מגוון רחב של חומרי גלם, צורות, דגמים ומידות וגם כאן יש חשיבות עצומה לנוחות האישית וההתאמה לגינה של כל אחד. מערכות ישיבה, מיטות שיזוף, שמשיות, פינות זולה וכמובן ערסלים ונדנדות. שבירו מציעה אולמות תצוגה בכמה מיקומים בארץ, בהם ניתן להתרשם משלל רהיטים ואביזרים המתאימים עיצוב הגינה או להשלמת העיצוב הקיים. בתקופה זו של החורף אפשר ליהנות ממבצעים משתלמים שיכינו גם את הגינה שלכם לקיץ!

אולי תאהבו גם

לא הביישן למד: שאלות נפוצות בנושא ריהוט גן
עיצוב הבית בעזרת ריהוט חוץ
רעיונות ריהוט למסעדה בחצר
רעיונות ריהוט למסיבות בחצר
לקראת חג סוכות: המדריך לחגיגה בגינה
ריהוט לכל עונה
סניפים